Why register?

make an anime and manga list, and more! all free!

Theme

whitelionV

Kampfer

BASED ON 12 OF 12 EPS WATCHED
15 JAN
2012

So, I wanted a light and short anime to watch yesterday. For some reason I picked kampfer. ecchi school stories aren't my thing yet I did wanted to give one of those a chance.

Good lord, the story sucks, the characters are bad cliches, the animation is an average and the sound is unremarkable. BUT I COULDN'T STOP WATCHING!!!

The context is so absurd it's funny. Seems like every school girl in japan is either a lesbian or bisexual, whose parents left 'em to live alone; and they are fine inviting whoever to 'sleep over' and handing over their virginity at the faintest sign. All that while in a highschool where no one seems surprised to see gunshots in the walls or massive structural destruction every other day. 

As every reviewer before me will tell you (yes I read em all, just to be sure I'm sane) when all those elements combines the result is unexpected. You get hooked. And I will tell you the reason: it's not the ecchi, it's not the 'action', it's not the plot (lol)... you just wanna know who the hell the moron-cliche-dense-trany main character is gonna choose. It's the same reason you watched all 7 seasons of Ranma even tho after the 4rth it stop making any sense: you just wanted Ranma to effing kiss Akane and be done with it! Well same goes here, you get a squadron of horny highschoolers rubbing their bodies against Senou (literally... individually, at the same time... on several ocations... and in every degree of... rubbiness), and he, as a good mentally challenged harem main character, seems completely confused about what these girls might want from him. Good thing its only 12 episodes long, cause I gotta tell you: if it were 24, I might have watched 'em all the same, dying a little from the inside while hidding in a closet nearby; as I did with the first 12.

So, would I recomend it? gee...I don't know.

Tell you what, go watch 12 episodes of Ranma and get rid of that unhealthy gender-bender curiosity you got, then go watch something else.

Other Anime Reviews by whitelionV

Green Legend Ran user review by whitelionV

Green Legend Ran

overall score: 5/10

Kampfer user review by whitelionV

Kampfer

overall score: 4/10

Other Worlds user review by whitelionV

Other Worlds

overall score: 7/10

go to anime

User Review Scores

  • Story 3/10
  • Animation 6/10
  • Sound 6/10
  • Characters 4/10
  • Overall 4/10

comments

Unclelucas avatar Unclelucas
May 25, 2012

Lol your review gave me a good chuckle... I have this anime listed as dropped... yet I can't remember ever watching it. Thanks to your review i'll have to go give it another try. Great review.

You must be logged in to leave review comments. Login or sign up today!