Yakhio's avatar

Yakhio

  • Shroom Forest
  • Joined Dec 24, 2010
  • 24 / F

Hello.. ~ 

You can call me Yaki : 3

🍀 1992 & Aquarius
🍀 Finland 
🍀 English ain't native language
🍀 Speaking fluently Finnish, (hopefully) understandable English, "intermediate" French and Swedish, and some basics of Japanese, Russian & Italian. Currently trying to learn Sami
🍀 Shy, bystander, quiet person 
🍀 Taken, hangin' around with bf and his Cockatiel parrot.
🍀 deviantART accounts: Yakhio & Nanohara


🍀  Manga has been my hobby since.. 2006 I think and I currently I have collection of +700 mangas/manhwas/global mangas. (And one lightnovel, lol) Something around 714 would be precise number.
Picture of my collection, when I had about 668 mangas. 
Manga Collection

Mangas I have bought after taking above picture

And little bit more manga

 🍀 My most precious manga series is absolutely first edition of Yoshihiro Takahashi's Shiroi Senshi Yamato. (1976 – 1989)
I even got his autograph to first volume's inner cover. ヽ(*≧ω≦)ノ  

🍀 I have watched anime also from 2006, after I started reading manga. =v=
Of course now we don't count that I watched couple of animes during my childhood, such as Maya the Honey Bee, Moomins, Galaxy Express 999, Pokemon, Digimon, Silver Fang... 

🍀 And when it comes to anime, I watch almost everything. I watch even crappy series just to see how it ends. Or for a good laughs. Or because I just can't left series unfinished after I have started it. No matter how many years it might take to finish it. That being said, I don't drop my animes, I simply move them from my watching list to stalled section, then come back some other time. 

🍀 I usually don't rate my animes, since I watch pretty much everything even thought I don't like it. 

My favorite genres are: Horror, Gore, Psychological, Yaoi, Shounen-ai, Action, Mystery..
And least favorites are: Mecha, Romantic, Over-the-Top Ecchi (but I still watch it :--D)

🍀 Currently watching

 

🍀 Some of my favorite animes:
(Can you name them all? Lol it ain't too hard.)


 

And some of my favorite characters:



 

🍀My banner and avatar is Kuroha/Black Konoha aka The Snake of Clearing Eyes from Kagerou Project/Mekaku City Actors

  

_____________________________________________________________

🍀 Anime challenges for 2016

 

 Larkawolfgirl's 2016 Anime Challenge- Open to everyone

Mofe info: Larkawolfgirl

40 series you must watch within the challenge: here

My progress: Here
Currently watched 14/40. 

++++++++++++++++++

VampGirl's Anime Challenge 2016

More info: VampGirl

36 series & all their seasons you must watch withing the challenge: here

My progress: Here
Currently watched 6/36.

____________________________________________________________________ 

 

🍀 I play video games, current (and maybe all time) favorite is definitely The Witcher 3: Wild Hunt. I'm even squealing over its soundtrack, so freaking epic; not joking.

🍀 Other games I like includes Kingdom Hearts, Pokemon, Skyrim, OSU!, Sims 2, Assassin's Creed, Resogun, Silent Hill, Far Cry & so on.

🍀 My other hobbies are something like photographing & drawing just for fun, reading, roleplaying and collecting My Little Pony - toys. Yeah, I collect them, but I'm not so hardcore fan. If ya don't like ponies, that's totally cool.

 

 

 🍀 Favorite non anime movies are: Star Wars - movies (Old trilogy's the best, havin' mixed feelings about new movie), Lord of the Rings - movies, The Dark Knight Trilogy, Battle Royale, Mad Max: Fury Road, Lone Rider and Deadpool. Yes, I absolutely love Deadpool and waited for years and months that movie. 

 

 

🍀 Mangas that I have that aren't yet listed here (pretty much just a reminder for myself):

Yoshihiro Takahashi:
- Ginga Densetsu Akame (1-)
- Ginga Densetsu Riki (oneshot)
- Ginga Densetsu Weed Gaiden (oneshot)
- Ginga Nagareboshi Gin: Shin Gaiden (1-2)

- Shiroi Senshi Yamato (1-26)


Yoshihiro Takahashi & Akira Ito:
- Fang (1-2)
- Ginga no Inutachi [Shōnen to Inu] Remix
(oneshot, orginal name is Shōnen to Inu, I have that re-issued 2001 version) 

Hana Umeno
- Gakuen Densetsu - Hasami Onna  

Naruki Nagakawa & Pairan
- Shiroi Majo Utsukushii Sniper 1

Yuu Watase
- The Best Selection 1

 

Some milestones:

🍀 1st manga: Inuyasha vol 3
🍀 100th manga: Loveless 3
🍀 700th manga: Weed volume 52

++++++++++++++++ 

🍀 900th anime: Junjou Romantica OVA 2
🍀 1000th anime: Nameko-ke no Ichizoku

 ++++++++++++++++

🍀 Life on Anime: 4 months badge: Jun 4, 2016

 

 🍀 Feel free to follow or drop comment or something. I may be shy, but I always answer. 
I'm more "Follow & run away" type, it's easier for me just.. to follow users and then run away.
It's easier to reply than write the first comment in some cases. 

 

Life on anime

  • 34 Minutes
  • 16 Hours
  • 2 Days
  • 0 Weeks
  • 4 Months
  • 0 Years

Anime ratings

  • 5
  • 4.5
  • 4
  • 3.5
  • 3
  • 2.5
  • 2
  • 1.5
  • 1
  • 0.5

3 total

Life on manga

  • 0 Minutes
  • 2 Hours
  • 6 Days
  • 1 Weeks
  • 0 Months
  • 0 Years

What?! No manga ratings?

Encourage Yakhio to add some by leaving a comment below!

I adore these characters

See all loved characters

I'm not a fan of these characters

See all hated characters

Comments

You must be logged in to leave comments. Login or sign up today!

ZeroGreninja says...

You can do it!!

Wait you said "when I reach the main menu". The game starts you off right off the bat? Like you have to go through some hardship first before reaching the main menu?

Cool! I hope to get into the Fallout games. I heard they're very good.

Sounds like alot of fun! Do you play super smash bros? Instead of Tekken of SoulCalibur, my friends and I usually play super smash bros.

Jul 29, 2016
Sireneth says...

Hey Hey !!!!

Aw no ! We gotta do something about it. Here ! Massage ! I aint gonna lie but im good at it :) Haha :) Anyway i guess my body got used to odd sleeping position, cant sleep "normally" though hah :P

Oh yeah, edit option would be something just great ! Well smetimes it happen to me that i have to delete the message and write it again cuz something it completly nonsense. At least we dont have to choose this stupid pictures everytime we post a new comment. It was really annoying cuz it bugged pretty often :D I gld it got removed :)

Hmm i think i rewatch some anime for emotions more than to remind myself the anime. I remembered TOxA very well, most of scenes and everything but just wanted to get the feels again and saw my favourite characters :D I dont regreat any second while wathichng this anime :P Hmm my childhood animes were pokemon, yu gi oh and dragonball z and other which every1 used to watch but i dont feel like i want to watch it again. I prefer anime which are relatively new :)

Oh my, i've watched this anime more than a year ago and actually i dont remember the ending at all. The only thing i remember about the ending was a knife which slowly goes into Ichinose's body by Azuna? Dunno haha :P Mayby its a sign to rewatch it finally :P But just like you i liked every1 in this show :) It was also really interesting that each episode had a different ending song, i really enjoyed most of them :) I guess you wont be surprised if i say This was my favourite :)

I know i know that nothing will ever beats Deadpool but you might wanna check suicide squad too ? Im not gonna lie im waiting for Margot's Robbie creation of Harley Quinn :D

Have a wonderful day ! 

Jul 29, 2016
SexyCriminal says...

yoyoyoyo

Jul 29, 2016
FullmetalDragon says...

Aww! So cute!(≧∇≦)I love their names as well! 

Yeah, I'm really excited! I'm going as Kanade Tachibana from Angel Beats. Not too complicated a costume, which I'm thankful for. I've gone for some really over the top stuff in the past! 

Jul 29, 2016
XxZeroeZxX says...

Aww ur poor back *rubs ur back* :(

Haha I would imagine not, and as I've said before u Scandinavian types r so pretty in ur paleness <3

Haha I don't blame u. I mean, I seem talkative on here, but that's cause I can actually think about and develope what I want to say. In like actual conversation, things can become very staggered if the other person doesn't contribute significantly lol.

A 2-cour show for an all-nighter? That's pretty intense lol. Granted I'm not much into marathoning in general.

Haha yes I noticed that about u :P

So tell me my friend, I hav many friends in Norway, so I know a little bit about that, but what's it like living in Finland? :)

I imagine its very cold lol. Is the food good? :) R there a lot of pretty tall girls there? o_o

I was very disappointed that all my Norwegian friends were pretty tiny lolol

Jul 29, 2016